منوی دسته بندی

کدام پرینتر پاسخگوی نیاز من است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که کاربران دستگاه های پرینتر در برابر پرینترهای متعدد موجود در بازار با آن مواجه هستند این است که کدام پرینتر پاسخگوی نیاز آنهاست و از لحاظ کمی و کیفی به کارشان می آید. برای پاسخ به این سوال یا باید به توضیحات تکمیلی موجود در بخش سایت های فروشگاهی مراجعه نمود و یا با برقراری تماس با یک یا چند مورد از متخصصان موجود در بازار پرینتر به گزینه مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

اولین نکته ای که باید در این زمینه مد نظر قرار داد این است که اصولا پرینتر را برای چه کاری نیاز داریم. مصارف خانگی، اداری، شرکتی، سازمانی و … با توجه به تعداد پرینت، اسکن، کپی و یا فکس و همچنین کیفیت مد نظر آنان اولین فاکتورهایی هستند که باید مورد توجه خریدار قرار گیرند. مصارف معمول خانگی، اداری و … نیاز به کیفیت تصویر بالایی ندارند، در نتیجه در انتخاب پرینتر مورد نظر، رزولوشن دستگاه اهمیت چندانی نخواهد داشت، اما در کارهایی مانند نقشه های ساختمانی یا اسناد و الگوهای مالی و تجاری، کیفیت تصویر از اهمیت زیادی برخوردار است. تعداد پرینت، کپی و … مورد نیاز مشتری، فاکتور مهم دیگری است که حتما باید در هنگام خرید به آن توجه داشت. تعداد پرینت، کپی و … دستگاه در هر دقیقه و حداکثر توانایی پرینت و … آن در یک ماه از جمله مواردی است که در این زمینه باید مد نظر قرار گیرد.

نکته مهم دیگر این است که اصولا کدام یک از کاربردهای پرینتر مورد استفاده ماست. پرینترها از این نظر به چند دسته تقسیم می شوند. در یک دسته بندی می توان آنها را به پرینترهای تک کاره، سه کاره و چهارکاره و در دسته بندی دیگر به پرینترهای سیاه و سفید و پرینتر های رنگی تقسیم بندی نمود. پرینترهای تک کاره تنها قادر به ارائه چاپ هستند، درحالیکه پرینترهای سه کاره علاوه بر این امکان کپی و اسکن را هم برای کاربر فراهم می کنند و پرینترهای چهارکاره هم علاوه بر همه اینها از قابلیت ارسال و دریافت فکس نیز برخوردارند. از طرف دیگر پرینترها به دو دسته رنگی و سیاه و سفید تقسیم می شوند که نوع کارتریج، کاربری و هزینه های مربوط به آنها با یکدیگر متفاوت است.

به تمام این موارد باید توجه به قابلیت هایی چون امکان شبکه شدن، برقراری ارتباط با پرینتر از طریق وای فای، ایمیل و سایر فضاهای ابری و نیز قابلیت دو رو زدن را هم اضافه کرد. این موارد اخیر از طریق حروف مخفف انگلیسی در جلوی مدل و شماره پرینتر مورد اشاره قرار می گیرند. برای نمونه hp 1536dnf، یک پرینتر چهارکاره است که علاوه بر امکان پرینت، کپی، اسکن و فکس، از قابلیت شبکه شدن (n) و همچنین از قابلیت چاپ دورو (d) برخوردار است. حرف (f) در ادامه نام دستگاه نیز نشان از قابلیت ارسال و دریافت فکس در این دستگاه دارد. چنانکه حرف (w) نشان از امکان برقراری ارتباط با پرینتر از طریق وای فای و (e) از امکان ایمیل پرینت از طریق دستگاه مورد نظر خبر می دهد.

از طرف دیگر باید در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشیم که می خواهیم پرینت ها و اسکن های خود را در چه سایزی بگیریم. تنها تعداد معدودی از پرینترها امکان پرینت، اسکن و کپی در سایز A3 را برای ما فراهم می کنند، در نتیجه اگر از سایز A3 در کارهای خود استفاده می کنیم، باید هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشیم.

همچنین اگر مواردی چون وزن و حجم دستگاه، رنگ و … نیز در جایابی و دکوراسیون محیط کاری برای خریدار مهم هستند، باید در هنگام خرید به این نکات نیز دقت داشته باشد.

saeedprinters وب‌سایت

نظرات بسته شده است.