منوی دسته بندی

چرا دستگاه کپی من کمرنگ می زند؟

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که در انواع چاپگرها بروز می کند و کاربر را به مراجعه به سرویس کار نیازمند می سازد، بحث کمرنگ زدن دستگاه است. غالبا این اتفاق وقتی صورت می گیرد که شارژ دستگاه رو به اتمام است و مگنت تونر مورد نیاز برای چاپ مطلوب دستگاه را در اختیار ندارد. اما همیشه کمرنگ زدن دستگاه کپی به این مسئله برنمی گردد. گاهی از اوقات کمرنگ زدن دستگاه در حالی اتفاق می افتد که دستگاه کپی تازه شارژ شده یا هنوز مقدار شارژ مطلوب برای ارائه چاپ ایده آل را دارد. در چنین حالتی، سه اتفاق می تواند محتمل باشد.

اول اینکه درام دستگاه کیفیت لازم را نداشته باشد و نیاز به تعویض درام باشد. در چنین حالتی نیاز است تا درام مورد نظر دستگاه را خریداری کرده و در جای خود قرار دهیم که بهتر است این کار توسط یک سرویس کار حرفه ای انجام شود. دومین دلیل می تواند به خاطر کم شدن و یا از دست رفتن کیفیت دولوپر دستگاه کپی باشد. در این حالت نیز باید دولوپر متناسب با دستگاه کپی مورد نظر خریداری شده و با دقت و احتیاط تعویض شود، چون عدم دقت علاوه بر ضعف در نتیجه کار می تواند به سلامتی سرویس کار نیز لطمات جدی وارد نماید، چون جنس دولوپر از مواد قوی مغناطیسی بوده و در صورت وارد شدن به درون بدن، اثرات سوئی بر سلامتی فرد باقی می گذارد.

اما حالت سوم زمانی است که دستگاه کپی، در حالت کپی و نه چاپ، اسناد را کمرنگ کپی می کند. در این حالت اگر اسکن دستگاه و فایل ارسالی برای کامپیوتر هم کمرنگ باشد، می توانیم تا حد زیادی مطمئن باشیم که برای بهبود کیفیت باید یونیت اسکن دستگاه سرویس شود. مشکل کمرنگ بودن پرینت معمولا با یکی از این سه کار برطرف می شود، ولی در صورتی که تمامی این کارها به تناسب شرایط و موقعیت فنی دستگاه کپی روی آن صورت گرفته باشد، باید سراغ تعویض یا تعمیر برد یا برخی دیگر از قطعات دستگاه رفت و یا از روی منوی دستگاه کیفیت چاپ را تا حدی بهبود بخشید.

saeedprinters وب‌سایت

نظرات بسته شده است.